GTA IV
Minden ami GTA.

MENÜ

Grafika és fizika

A Grand Theft Auto IV forradalmi újításokat hozott mind a játékmenetben, mind a grafikában. A fejlesztők az egész játékot újradolgozták, hiszen többek közt a grafikai motor sem a régi. A megszokott Renderware engine helyett most a Rockstar Games saját fejlesztésű motorja, a R.A.G.E. [Rockstar Advanced Game Engine] fog felelni a játék grafikai részéért. Nem hiába, hiszen a legújabb GTA grafikája eszméletlen élethűre sikeredett, elég, ha csak megnézzük bármelyik trailer-t is a négy közül. Minden egyes cigicsikk, újságpapír, szemét a földön rendkívüli részletességgel van kidolgozva, a korábbi részektől elérően majdnem minden ilyen apróbb tárgynak saját 3D-s modellje van. A valós idejű fényeffekteknek köszönhetően az árnyékok a napszaktól függően vetődnek vissza szinte minden tárgyról, épületről, így kora reggel például laposan világítja be a nap Liberty City utcáit, de alkonyatkor szép narancssárga fényben úszik a város. Éjszaka minden ház ki van világítva, melyhez az autók és a lámpák fénye is hozzáadódik, így remek látkép tárulhat elénk, ha például helikopterrel emelkedünk a város fölé. Apropó látkép: Az új grafikai motornak köszönhetően a látótávolság sokkal nagyobb, mint az előző GTA epizódokban, és a távoli épületeket, objektumokat halvány ködön keresztül láthatjuk majd.

 

GTAGTAGTA

 

A Grand Theft Auto IV fizikájáért és az animációk hitelességéért a NaturalMotion cég által készített „euphoria” névre keresztelt animációs motor a felelős. Az euphoria rendkívül hitelesen vissza tudja adni az egyes eséseket, ütközéseket, vagy robbanásokat, ezáltal még tovább növelve a játék amúgy sem alacsony realitását. A robbanásoknak erős lökéshulláma van, a nagyobb ütközésektől karakterünk kirepülhet a betört szélvédőn, a lépcsőn leeső ember pedig élethűen bukfencezik le és töri össze magát, mire leér. Az egész animációs rendszer tulajdonképpen úgy működik, hogy az euphoriába épített Dynamic Motion Synthesis [DMS] technológiája „kiszámítja” a legnagyobb valószínűséggel végbe menő mozgást, így nem előre beprogramozott animációk játszódnak le például egy-egy ütközés következtében, hanem a motor „generálja” azokat, a lehető legélethűbb módon. Mindez nem csak leírva hangzik jól, mozgás közben is rendkívüli látványt nyújt.

 

Asztali nézet