GTA IV
Minden ami GTA.

MENÜ

A harcrendszer

Legutóbb a San Andreas-ban vagy a PlayStation-ökre kiadott Vice City Stories-ban volt nagyobb előrelépés a közelharcot illetően. Túl nagy újításokra e téren a Grand Theft Auto IV-ben sem számíthatunk. Ugyanúgy védekezhetünk, üthetünk, rúghatunk majd mint eddig, ám itt az ész nélküli gombnyomogatás helyett kicsit az ügyességünkre is szükség lesz, hiszen az ellenfelünk ütés-ritmusait kiszámítva kell majd visszaütnünk, védekeznünk és kitérnünk. Ütéseinknek és rúgásainknak nagyobb ereje lesz, és az erő mértékétől függően a vér is kifröccsenhet szerencsétlen áldozatunkból.

 

GTAGTA

 

Amilyen kevés újítást tapasztalhatunk a közelharc terén, annál többet a tűzharcoknál. Ezúttal nem biztos, hogy mindig bejön a Rambo taktika, hogy kiállunk az utca közepére, és addig lövünk, amíg ólom van a fegyverünkben. Fedezékrendszer. Talán ezzel az egy szóval ki lehetne fejezni a legnagyobb újítást ezen a téren. A lövöldözések közepette ajánlott fedezékbe menekülni, ha nem szeretnénk a kórházban kikötni. Fedezéknek szinte az összes olyan tárgyat tekinthetjük, mely „kilóg” és elfér mögötte egy ember. Emellett lehetőségünk van fedezékről fedezékre bukfencezni / csúszni, valamint célzás mellett vakon is lőhetünk a rejtekhelyünk mögül. Ekkor nem sebződhetünk, ám kicsi a valószínűsége annak, hogy el is találunk valakit.

 

Asztali nézet